M

BLOG

Branding door REDDSTONE

Tom Duurland, Content Manager REDDSTONE

16 juli 2018

Sterke merken onderscheiden zich door het verhaal dat het merk vertelt. Branding gaat niet over producten en diensten, maar over de uitstraling van je bedrijf of project. Over merkidentiteit, dus over wie je wilt zijn en wat je wilt betekenen.

Bij REDDSTONE werken wij voor klanten uit de vastgoedwereld en maken wij van iedere organisatie, gebouw of locatie een merk met uitstraling.

Met het juiste verhaal brengen wij een organisatie, gebouw of locatie tot leven. In een krachtige belofte, in beelden, teksten, design en materialen. Voor de juiste merkbeleving moet alles kloppen. Elk detail telt. Dat maakt geloofwaardig en geeft vertrouwen. Een sterk merk staat als een huis.

Van concept tot eindproduct

Dichter bij de doelgroep met branding

Met het toepassen van branding brengen wij onze klanten dichterbij de verwachtingen en wensen van hun doelgroep. Hierdoor creëer je meer vertrouwen en stijgt de conversie. Zo brengen wij de doelgroep in kaart door het omschrijven van de ideale klant. Naast demografische gegevens definiëren we het kennisniveau, de vaardigheden, wensen, typische problemen en behoeftes van de doelgroep. Met deze gegevens leren wij de doelgroep beter te begrijpen, waardoor wij ze beter kunnen benaderen.

“Met het juiste verhaal brengen wij een organisatie, gebouw of locatie tot leven”

Bouwen met merkwaarden

Merkwaarden zijn het DNA van een organisatie en zijn een leidraad voor alle werkzaamheden en uitingen. REDDSTONE kan je merkwaarden definiëren en verwerken in een professionele huisstijl. Hierbij spelen we in op de doelgroep. Zo creëren wij een eigen identiteit, herkenbaarheid voor de doelgroep en onderscheiden wij daarmee de klant van andere organisaties. Ook voorzien wij onze klanten van een format waarmee de communicatie gestroomlijnd wordt.

Voorbeeld van branding voor Gary

Een eigen huisstijl

Gebaseerd op de merkwaarden en het doelgroep onderzoek ontwerpen wij een huisstijl die past bij jouw organisatie, gebouw en/of locatie. Ook kunnen wij de huidige huisstijl optimaliseren of uitbreiden. Binnen branding voorzien wij in de volgende competenties:

Logo design – Ontwerpen of herontwerpen van een logo
Kleurgebruik – Samenstellen van kleurenpalet, steunkleuren, UI/UX-kleuren
Typografie – Ontwerp en samenstelling van lettertypes
Merknaam – Het bedenken en ontwikkelen van de juiste merknaam
Beeldgebruik – Format en regels rondom fotografie en gebruik van beeld
Social media – Ontwerp van een format voor social media
Tone of voice – Richtlijnen voor interne en/of externe communicatie

Wij kunnen een identiteit vastleggen met het ontwerp van een style kit. Hierin staan alle technische details en regels rondom het gebruik van de verschillende onderdelen. Hiermee bewaak je jouw merk.

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen om jouw merk en uitstraling te verbeteren? Een huisstijl laten ontwikkelen? Neem contact op met REDDSTONE. Wij denken graag met je mee.

Bekijk voor voorbeelden ons portfolio.